Sebuah Ikatan Munir & Ayu
Assalamualaikum..Huhh..Alhamdulillah..selamat jua akhirnya perjalananku pergi ke Temerloh dan kembali semula ke Kuala Lumpur...Terima kasih kepada Yang Maha Esa kerana telah melindungi aku sepanjang perjalanan daripada perkara-perkara yang tidak diingini berlaku..Projek untuk kali ini adalah Majlis Pertunangan Norul Huda dan Mohd Munir yang bertempat di Taman Jaya, Temerloh...Best shoot gambar ngan dOrang..tenz gak tO ayu ngan Munir cOz spOrting bile nak merakam kenangan untuk kalian...


Ayu & Munir..2 merpati sejoli yang telah mencipta sebuah kediaman kasih-sayang dan cinta sejak mereka masih belajar di Universiti lagi...Alhamdulillah..Kini telah disatukan dengan ikatan yang sah...iaitu pertunangan...Perbincangan dan penetapan tarikh perkahwinan mereka berdua telah disepakati oleh kedua belah pihak iaitu pada bulan Jun tahun depan...Diharapkan majlis untuk ikatan yang kedua akan tercapai dan dilaksanakan dengan lancar..Mudah-mudahan terbinalah masjid untuk kalian..Amin..

Sekitar perjalanan majlis ini berlangsung, terdapat juga beberapa kesukaran bagi aku..Tetamu yang datang memenuhi ruang tamu memberi kesukaran bagi aku untuk bergerak..Alhamdulillah..tue antara cabaran yang terpaksa aku hadapi untuk mendapatkan gambar yang terbaik..Sebelum berakhirnya majlis,hujan turun dengan begitu lebat membuatkan aku berasa sedikit hampa kerasa memang da kOmperm2 susah nak buat OutdOor..huhu..Syukur ke hadratNya,dOa aku termakbul..hehe..Berhenti jugak hujan walaupOm hari dah semakin petang..Sekitar jam 5petang, kami brgerak ke lokasi outdoor..Aku cuba buat yang terbaik dengan mengambil sudut-sudut yang bekenaan sahaja untuk menyelamatkan baju pengantin daripada basah..huhuu~

Terima kasih di atas layanan keluarga Ayu yang begitu bekerjasama dan melayan aku dengan sebaiknya..Terima kasih pak cik dan mak cik..kerana telah bersusah payah menyediakan lauk kegemaranku iaitu Ikan Patin Masak Tempoyak..Fuhh...Kecurr..hehe..Mak cik,masakanmu akanku kenang..hikhik..sO, nie antara pic yang telah ditembak untuk majlis itu...Layaann...Chaw chin Chow...daaa~assalamualaikum..


psst : nie jerk antara pic yang dapat diupload untuk tatapan kalian..semOga tersenyum pabila melihat hasilnya..hehe~(....da nak tahun baru,cepat2 pikir azam tahun baru laks! =) ...)

ikhlas ,

Syahirah Photography
1 Response
  1. cantiknya gambarrrr....
    pande kamoo tangkap gambar kan :)

    ooo sekarang tunang pun ada outdoor dah eh hee..


Blog Widget by LinkWithin
  • SALAM ZIARAH

    Gila Lensa

    Aku = Photographer

    Aku = Photographer
    Syahirah Photography

    Seruan-Nya

    jom borak!!


    ShoutMix chat widget

    SIAPA AKU?

    My photo
    Salam..hOlla2!!There's not 2 much dat's interesting bout me but here u go,My name is Nur Syahirah Zulkifli. freaky 20.Aku insan penuh kekurangan but alwez m'cari peluang utk m'perbaiki kelemahan tue..i enjoy doing sumtym dat i lOve tO do..huhu..i love photography.even i'm still blind bOut it..do sumting blurr when i got bored,like mengelamun.i had a dream,hope miracle will happen 2 make my dream come true.if i got a power,myb a magic ball,i will..em, secreto.i’m a gurl.a daughter.a student.a beshfwen n a chOmey..huhu.people judge n describe me in so many words.they maybe rite n probably wrong 2.i'm not a perfect gurl but i'm trying 2 be a gud person.life3.full of surprise,aku cume aku,bukan Org laen.so,dat's me.thanx 4 wasting read dis.Gadis yang solehah malunya mengatasi perawan,Cintanya bukan pada gambaran,setianya bukan taruhan,Rindunya bukan pada pertemuan tapi hatinya tersirat taqwa keimanan.. Aminn....=)~

    Pengunjung

    PRINCESS PERI

    CHENTA HATi..


    PHOTOGRAPHY

    PHOTOGRAPHY

    TIPS FOTOGRAFI UNTUK ANDA

    “Soften Effect-Kurangkan nilai Contrast & Clarity di dalam Adobe Lightroom untuk mendapatkan potret yang lebih soft seperti filter softening."

    “Painting with Light adalah teknik mencahayakan ruang dengan berbagai sumber cahaya semasa shutter masih terbuka.”

    “Potret Malam-Apabila membuat sesi rakaman pada waktu malam, bawa sumber cahaya lain seperti Portable Mini Luxeon LED Lantern yang boleh menerangi seluruh kawasan, atau sekurang-kurangnya menerangi subjek supaya autofokus kamera anda berfungsi dengan baik.”

    “Gunakan format RAW untuk tonaliti maksimum dalam gambar. Perisian Image Workflow seperti Apple Aperture, Adobe Lightroom , DXO atau PhaseOne CaptureOne memudahkan anda menyunting gambar format RAW.”

    “Di Sg Wang, terdapat kedai buku yang menjual majalah2 photography versi luar negara yang lama dengan harga yang murah. Anda boleh mendapatkan banyak tips tips fotografi di sana.”