Aku Bukan Supergurl

Assalamualaikum….Baru-baru nie ade la aku pi satu program yang dianjurkan oleh negeri Terengganu dan kerjasama ngan ASEAN…Program nie berlangsung 3hari…Ade 2 program sekaligus yang dijalankan serentak di Pantai Batu Buruk yakni pantai yang alwez jadi teman setia aku if aku de prOb..cantik gler pantai nie..kOrang pOm patut datang taw..waahhh…pe salah promote pantai negeri sendiri kadang-kadang kan..hehe..Kat sini berlangsung satu acara pantai yang dipanggil ASEAN Water Cross..Besh la gak..sangat teruja aku tengOk cOz bukan hanya orang Malaysia yang maen water cross neyh tapi Negara-negara laen pOm terlibat sama…pergh..bile tengOk mat saleh mean jet sky,agak kecut perut aku dibuatnyer..bukan pe..bile org yang xprOfesional cam aku nie tengOk,komperm2 la jadi teruja…tapi ayah sedare aku nie plak punye la tengOk slumber...tue la beza nyer orang professional ngan professor xtaw pape cam aku nie..haha..btOl la,aku bukan supergurl..hehe

Banyak gak aktiviti yang dOrang jalankan…demostrsi fOrmula future pOm ade gak..Haa..if kOrang nak taw,ade 2 orang budak kecik negeri terengganu da berjaya tawan dunia dalam fOrmula future nie taw…aku memang tabik spring ngan bebudak neyh..bagus btOl..bangga aku sebagai salah sOrang rakyat negeri nim..hehe..pantai nie da jadi warna-warni cOz betapa banyak belOn besar-besar..aku pOm ape lagi..amek peluang buat aktiviti memeluk belon yang besar tue..susah la jugak cOz angin kuat gler…bile tengOk water cross nie,teringat aku maen banana bOat kat pulau pangkOr..korang penah maen tak..?if blOm,kOrang pom patut try taw..memang besh…banana bOat tue kene naek juz 5-6 orang jerk satu bOat..xley ramai2..nanti tak pasal2 karam kat tengah laut tue…seronok2 pOm,kene gak piker tentang perkara yang tak diingini gak..kite tak tahu,ketentuan Allah sume bley jadi..Kemungkinan tue pastinya ada,tapi kite jerk sebagai manusia tak bley nak agak…nak dijadikan cite..mase kat tengah laut tue,kawan aku,shah yang duduk di bahagian paling belakang,nyaris-nyaris nak terjatuh mase bot tue buat selekOh maut..Naseb baek ade sOrang kawan yang perasan..if x..hmm..tak brani nak kate la…


Ok,berbalik pada cite kite tadi,satu lagi acara yang dijalankan adalah bersempana hari ulang tahun tentera Malaysia..tak kire la tentera darat,laut mahupun udara..Semuanya diraikan atas pengOrbanan yang telah dilaksanakan semata-mata demi memperjuangkan keselamatan Negara kite…Tahniah atas kejayaan para prajurit Negara kita…Pelbagai ativiti gak yang dijalankan…seperti demOstrasi latihan askar,pebarisan patung, dan yang paling aku minat adalah TATOO yang dijalankan pada sebelah malam…Aku berpeluang gak pi stadium pada sebelah malam tue…siap dapat jadi VIP lagi..hehe..bukan ape,cOz ayah aku merupakan salah sOrang sukarelawan askar wataniah dan telibat sama dalam acara pada malam tue..Mase kat Polisas dulu,aku pom masuk askar ataniah,tapi tak dapat pi rekrut atas sebab masalah kesihatan dan sebab-sebab yang tertentu..sedikit kechewa la jugak..huhuu..Malam tue acara dimulakan dengan bunyi meriam dan 4orang askar dari 4 penjuru stadium tue terun dari tiang lampu..cube kOrang bayangkan,betapa lamenyer dOrang duduk kat tiang lampu stadium tue semata-mata nak jayakan acara nie..If aku la,huhu..tak sangup den..penat tue..xley jadi supergurl btOl aku neyh...

Persembahan teater askar pOm ade demi untuk memperingati sOrang askar yang telah kembali ke rahmatullah semasa pertempuran dengan pihak musuh.Al-fatihah buat beliau yang telah berjuang hingga ke titisan darah yang terakhir..Suasana mase tue sedih dan hiba jugak..Para penonton sedikit sebnyak merasai kejadian yang terjadi selepas dilakonkan semula oleh pihak askar yang laen…Selepas tue,pelbagai lagi acara yang dijalankan pada malam tue dan diakhiri dengan bunga api..Wahh..bukan maen lagi adik aku yang bOngsu tue..bersOrak sakan mase tengOk bunga api..hehe..adik2..teringat plak mase aku kecik2 dulu…huhu..2x5..5x2..same jerk..budak2 la katakan…Minggu depan ade plak Pesta Terengganu 2009 yang akan dijalankan di TER(Terengganu Equestrian Resort)..haa..tue kene tunggu aku pi sana plak la..then baru ley kOngsi gan kOrang..hehe..ok..chaw cHin chow…



Psst: teringin gak nak jadi supergirl,bley terbang tinggi2..hehe
0 Responses
Blog Widget by LinkWithin
  • SALAM ZIARAH

    Gila Lensa

    Aku = Photographer

    Aku = Photographer
    Syahirah Photography

    Seruan-Nya

    jom borak!!


    ShoutMix chat widget

    SIAPA AKU?

    My photo
    Salam..hOlla2!!There's not 2 much dat's interesting bout me but here u go,My name is Nur Syahirah Zulkifli. freaky 20.Aku insan penuh kekurangan but alwez m'cari peluang utk m'perbaiki kelemahan tue..i enjoy doing sumtym dat i lOve tO do..huhu..i love photography.even i'm still blind bOut it..do sumting blurr when i got bored,like mengelamun.i had a dream,hope miracle will happen 2 make my dream come true.if i got a power,myb a magic ball,i will..em, secreto.i’m a gurl.a daughter.a student.a beshfwen n a chOmey..huhu.people judge n describe me in so many words.they maybe rite n probably wrong 2.i'm not a perfect gurl but i'm trying 2 be a gud person.life3.full of surprise,aku cume aku,bukan Org laen.so,dat's me.thanx 4 wasting read dis.Gadis yang solehah malunya mengatasi perawan,Cintanya bukan pada gambaran,setianya bukan taruhan,Rindunya bukan pada pertemuan tapi hatinya tersirat taqwa keimanan.. Aminn....=)~

    Pengunjung

    PRINCESS PERI

    CHENTA HATi..


    PHOTOGRAPHY

    PHOTOGRAPHY

    TIPS FOTOGRAFI UNTUK ANDA

    “Soften Effect-Kurangkan nilai Contrast & Clarity di dalam Adobe Lightroom untuk mendapatkan potret yang lebih soft seperti filter softening."

    “Painting with Light adalah teknik mencahayakan ruang dengan berbagai sumber cahaya semasa shutter masih terbuka.”

    “Potret Malam-Apabila membuat sesi rakaman pada waktu malam, bawa sumber cahaya lain seperti Portable Mini Luxeon LED Lantern yang boleh menerangi seluruh kawasan, atau sekurang-kurangnya menerangi subjek supaya autofokus kamera anda berfungsi dengan baik.”

    “Gunakan format RAW untuk tonaliti maksimum dalam gambar. Perisian Image Workflow seperti Apple Aperture, Adobe Lightroom , DXO atau PhaseOne CaptureOne memudahkan anda menyunting gambar format RAW.”

    “Di Sg Wang, terdapat kedai buku yang menjual majalah2 photography versi luar negara yang lama dengan harga yang murah. Anda boleh mendapatkan banyak tips tips fotografi di sana.”