Kembar Aku Sakit
Salam Ramadan semua…Aku ade sOrang kembar..Haa..terkejut x..?mesti korang tak sangka kan..?huhu..Muke jerk nak dekat same tapi mak ayah kitOrang laen-laen..hehe..Nama “kembar” aku neyh ialah Nur Farahah Izzati…Aku memang da jarang jumpe ngan die sejak aku pindah ke rumah baru..Last sekali aku jumpe die mase ade reunion ngan member-member kitOrang…buat bbq..makan ayam banyak2 sampai boolart cam dOnut..amek gambar sampai abes semua bateri henfOn…maen kejar-kejar sampai nafas tercungap-cungap..1 Januari 2009..Tue la tarikh last sekali aku jumpe dier…
Selalunyer aku ngan family akan berterawih kat Masjid Ladang,area bandar la masjid neyh..tapi nak dijadikan ceritanyer(bukan lawak eh,btOl2 punye cerita neyh),semalam aku tergerak hati ajak ayah ngan mak pergi sOlat kat masjid berdekatan ngan rumah kawan aku neyh..Habis solat,aku salam la ngan mak dier yang da 2tahun aku tak jumpe..Cam jejak kasih plak..huhu..Ye la,bile da pindah,lame la tak p me’bz’kan diri kat umah dier..Borak punye borak,mak kawan aku gitaw sOmething yang buat aku sedih..huhu..Kawan aku sakit..hukhuk..lagi-lagi berganda sedih aku nie cOz kawan aku rahsiakan benda nie dari aku even da sebulan die sakit..Huwaaa….if korang kat tempat aku,pe korang rase???! nie kawan aku..cOmey x..?haa..xley nak berkenalan..da ade yang punye nie..hehe

Lepas abes solat,aku terus pi umah dier ngan family aku..Kawan aku nie sakit saraf..1badan kebas..kirenye if die pegang sOmething,memang die takkan rase ape-ape..die pun terpaksa tangguh 1 sem..Kawan aku kene tahan kat tempat honeymoon aku dulu(hOspital) selama 4hari..sekarang nie boleh la gerak sikit-sikit..sO,korang tOlong la doakan kawan aku nie cepat sembuh eh…hOpe die sabar hadapi dugaan yang Allah bagi neyh..Aku sebagai kawan,akan tetap sOkong die..bagi semangat kat die semampu aku…Allah takkan uji seseorang lebih dari batas kemapuan seseorang itu..Insyallah..Kesakitan yang hadir itu akan dapat menghapuskan dOsa-dOsa kecil…Wallahualam..
2 Responses
  1. Unknown Says:

    eh, izati sakit ke?..
    teruk x?..
    hurm, syafahillah fie ucapkan kpd dia..~

    moga dia menambahkan cinta kpd Allah krn tiada Allah bagi sesuatu kpd hambaNya melainkan segalanya adalah kebaikan~


  2. Insyallah..
    same2 la kite dOakan die tabah hadapi sume neyh...
    sekarang da Ok la sikit daripada hari2 yg lepas..
    langsung tak bley bangun..


Blog Widget by LinkWithin